Documente
CONDIȚII GENERALE DE UTILIZARE
CAPITOLUL 1 DISPOZIȚII GENERALE ȘI DEFINIȚII
- Normele stabilesc condițiile de furnizare a serviciilor digitale, inclusiv utilizarea magazinului, precum și drepturile, obligațiile și condițiile de răspundere ale vânzătorului și ale clientului. Regulile conțin, de asemenea, informațiile pe care vânzătorul este obligat să le furnizeze consumatorului în conformitate cu legislația aplicabilă, inclusiv Legea privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014 (Dz.U. 2020, punctul 287, astfel cum a fost modificat).
- Fiecare client trebuie să citească termenii și condițiile.
- Termenii și condițiile sunt disponibile pe site-ul internet al magazinului și sunt, de asemenea, disponibile gratuit înainte de încheierea contractului. La cererea clientului, termenii și condițiile sunt, de asemenea, puse la dispoziție în așa fel încât conținutul lor să poată fi obținut, reprodus și salvat prin intermediul sistemului TIC utilizat de client (de exemplu, prin e-mail).
- Definiții de bază:
- reglementări: regulile magazinului online;
- PEFRANO SP. z O.O. înregistrată la Judecătoria Cracovia-Śródmieście din Cracovia, Secția a XII-a economică a Registrului național al instanțelor sub numărul
KRS 0000858590. Capital social: 102 000 PLN; - comandant sau cumpărător de servicii: o persoană fizică în vârstă de peste 18 ani cu capacitate juridică deplină, o persoană juridică și o unitate organizațională fără personalitate juridică, care, cu toate acestea, poate dobândi drepturi și obligații în nume propriu și care intră într-un raport juridic cu vânzătorul în domeniul comerțului. În același timp, clientul este un consumator sau un comerciant cu drepturi în calitate de consumator, cu excepția cazului în care există o dispoziție specială pentru aceștia în această privință.
- consumator: un client care este o persoană fizică ce efectuează o tranzacție legală (cumpărare) cu vânzătorul, care nu este direct legată de activitatea sa comercială sau profesională;
- serviciu digital: un serviciu în sensul Legii din 18 iulie 2002 privind furnizarea de servicii electronice (Dz.U. 2020 punctul 344), pe care furnizorul de servicii îl pune la dispoziția clientului în format electronic prin intermediul unui site web.
- magazin, magazin online sau serviciu: un serviciu electronic, un magazin online operat de un vânzător pe https://frenchperfumes.ro
- cont: Un serviciu electronic marcat de un nume de utilizator și o parolă individuale furnizate de client, un set de mijloace în sistemul de comunicații de date al furnizorului de servicii în care sunt colectate datele furnizate de client și informații despre activitățile magazinului;
- bun sau produs: bunurile vândute în magazinul oferit de vânzător;
- contract: un contract încheiat la distanță pentru achiziționarea de bunuri, care se bazează pe plasarea unei comenzi de către client într-un magazin și pe acceptarea acesteia de către vânzător;
- formular: un script care este un mijloc de comunicare electronică care permite plasarea unei comenzi în magazin;
- comandă: o instrucțiune de a achiziționa bunuri, pe care clientul o transmite prin intermediul comunicării tehnice;
- newsletter: Un serviciu electronic, un serviciu de distribuție electronică furnizat de un furnizor de servicii prin poșta electronică (e-mail) care permite tuturor clienților care îl utilizează să primească automat mesaje periodice (buletine informative) de la furnizorul de servicii care conțin informații despre site-ul web, inclusiv știri sau promoții în magazin;
- comerciant cu drepturi de consumator: o persoană fizică care încheie un contract în legătură directă cu activitatea sa profesională, în cazul în care din conținutul contractului reiese că acesta nu este de natură profesională, în special prin referire la obiectul activității sale profesionale pus la dispoziție pe baza dispozițiilor privind registrul central și informațiile comerciale.
- reglementări: regulile magazinului online;
CAPITOLUL 2 INFORMAȚII DE BAZĂ ȘI TEHNICE
- Vânzătorul oferă următoarele tipuri de servicii furnizate electronic.
- Datele de contact ale vânzătorului: adresa 1000-lecia 2, 32-300 Olkusz, adresa de e-mail office@frenchperfumes.ro
- un magazin online operat prin intermediul unui site web, în care clientul încheie un contract de vânzare la distanță, părțile sunt informate cu privire la vânzare prin intermediul unui e-mail generat automat, iar executarea contractului (în special livrarea bunurilor) are loc offline;
- cont, un serviciu care constă în deschiderea unui cont pe site în scopul încheierii de contracte în magazin, primirea de informații privind stadiul contractelor încheiate, precum și colectarea de date privind activitățile clientului în magazin etc. Accesul la cont este posibil după înregistrare și apoi după logare. Înregistrarea unui cont reprezintă încheierea unui acord privind contul magazinului;
- newsletter, constând în mesaje electronice trimise de vânzător la adresa de e-mail a clientului, conținând informații despre site, inclusiv știri sau evenimente din magazin; vânzătorul furnizează servicii electronice în conformitate cu termenii și condițiile;
- permite exprimarea opiniilor (comentarii), prin care vânzătorul publică pe site-ul internet al magazinului declarații individuale și subiective ale clienților, inclusiv cele referitoare la servicii sau bunuri.
- O condiție tehnică prealabilă pentru utilizarea magazinului este ca clientul să dețină un computer sau alt dispozitiv capabil să navigheze pe internet, software adecvat (inclusiv un browser web), acces la internet și un cont de e-mail curent și activ.
- Furnizarea de conținut ilegal de către client este interzisă.
- Utilizarea magazinului poate implica riscuri tipice utilizării internetului, cum ar fi spam, viruși, atacuri ale hackerilor. Vânzătorul ia măsuri împotriva acestor riscuri. Vânzătorul atrage atenția asupra faptului că natura publică a internetului și utilizarea serviciilor electronice pot implica riscul ca persoane neautorizate să obțină sau să modifice datele clienților, astfel încât clienții trebuie să utilizeze măsuri tehnice adecvate pentru a reduce la minimum riscurile menționate anterior, inclusiv programe antivirus și programe de protecție a identității utilizatorilor de internet.
- Încheierea contractului pentru furnizarea de servicii prin mijloace electronice are loc prin intermediul magazinului online. Clientul poate întrerupe în orice moment utilizarea serviciilor furnizate pe cale electronică părăsind magazinul sau ștergându-și contul sau renunțând la serviciul de newsletter. În acest caz, contractul de furnizare de servicii prin mijloace electronice încetează automat, fără a fi necesară o declarație suplimentară din partea părților.
- Atunci când plasați comenzi sau utilizați servicii electronice, nu este posibil să utilizați magazinul în mod anonim sau sub un pseudonim.
CAPITOLUL 3 DATE CU CARACTER PERSONAL
- Datele cu caracter personal furnizate vânzătorului de către client în conformitate cu legislația aplicabilă, inclusiv Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (Jurnalul Oficial al UE L 119 din 4.5.2016).
- Vânzătorul este operatorul datelor cu caracter personal prelucrate în magazinul online în legătură cu punerea în aplicare a dispozițiilor prezentelor norme.
- Datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopurile, pentru perioada și pe baza motivelor și principiilor stabilite în Politica de confidențialitate publicată pe site-ul web al magazinului online, care conține, în special, principiile operatorului privind prelucrarea datelor cu caracter personal în magazinul online, inclusiv motivele, scopurile și perioada de prelucrare a datelor cu caracter personal și drepturile persoanelor vizate, precum și informații privind utilizarea modulelor cookie în magazinul online.
- Utilizarea magazinului online, inclusiv efectuarea de achiziții, este voluntară, la fel ca și furnizarea de date cu caracter personal de către clientul care utilizează magazinul online, cu excepția faptului că absența acestor date împiedică înregistrarea și încheierea și executarea contractelor încheiate de client cu vânzătorul.
CAPITOLUL 4 INFORMAȚII SUPLIMENTARE
§ 1 Cont
- Înregistrarea unui cont pe site-ul magazinului este gratuită și necesită următorii pași: cumpărătorul trebuie să completeze formularul de înregistrare și să furnizeze datele specificate (numele companiei, adresa de e-mail, numărul de telefon de contact și parola) și o declarație de consimțământ cu privire la normele și reglementările, prelucrarea datelor cu caracter personal și furnizarea de informații comerciale. Un link pentru verificarea contului va fi trimis la adresa de e-mail a clientului furnizată în timpul înregistrării contului. Conectarea la cont presupune introducerea adresei de e-mail a clientului și a parolei pe care clientul a stabilit-o. Parola este confidențială și nu trebuie divulgată nimănui.
- Contul permite clientului să introducă sau să editeze date, să plaseze sau să controleze comenzi și să vizualizeze istoricul comenzilor.
- Serviciul de cont electronic este furnizat gratuit pe o perioadă nedeterminată.
- Clientul își poate șterge contul din magazin în orice moment, trimițând o cerere corespunzătoare vânzătorului prin e-mail: office@frenchperfumes.ro sau în scris la adresa PEFRANO SP. Z O. O., Aleja 1000-lecia 2, 32-300 Olkusz.
§ 2 Buletin informativ
- Scopul serviciului Newsletter este de a furniza informațiile solicitate.
- Abonarea la newsletter nu necesită crearea unui cont de către client, dar necesită o adresă de e-mail și o declarație de consimțământ privind termenii și condițiile, prelucrarea datelor cu caracter personal și schimbul de informații comerciale.
- Un link de confirmare pentru abonarea la newsletter va fi trimis la adresa de e-mail a clientului.
- Serviciul de buletin informativ este gratuit pentru o perioadă nedeterminată.
- Clientul se poate dezabona de la buletinul informativ în orice moment, trimițând o cerere corespunzătoare comerciantului cu amănuntul prin e-mail: office@frenchperfumes.ro sau în scris la adresa PEFRANO SP. Z O. O., Aleja 1000-lecia 2, 32-300 Olkusz.
§ 3 Reducere
- Furnizorul poate oferi reduceri clienților în termenii și condițiile specificate de către furnizor.
- Clienții cu un cont în magazinul retailerului și clienții neînregistrați au dreptul la reducere.
- Reducerea este unică și poate fi utilizată o singură dată la o achiziție în magazin și nu poate fi combinată cu alte reduceri.
- Reducerea nu se aplică la achizițiile din magazin.
- O reducere obținută incorect poate fi ștearsă. Retailerul va informa clientul prin e-mail, telefon sau mesaj text.
- Beneficierea de reducere este voluntară.
- Reducerea este acordată prin punerea la dispoziția clientului a codului de reducere. Pentru a beneficia de reducere, este suficient să introduceți un șir de caractere alfanumerice în câmpul "utilizează cuponul" de pe pagina "coș de cumpărături". Introducerea codului descris mai sus activează reducerea asupra valorii procentuale a produselor din coș.
- Reducerile nu se cumulează. Aceasta înseamnă că se poate aplica o singură reducere pe comandă.
§ 4 Avize
- Retailerul permite clienților să ofere în mod voluntar feedback subiectiv cu privire la achizițiile efectuate în magazinul online, inclusiv evaluări și recenzii ale produselor, în mod gratuit.
- Serviciul este furnizat pentru o perioadă nedeterminată.
- Recenzile pot fi făcute numai de clienții care au efectuat o achiziție din magazinul online al vânzătorului. O recenzie poate fi făcută numai cu privire la produsele pe care clientul le-a achiziționat efectiv din magazinul online al vânzătorului. Nu este permisă încheierea de contracte fictive pentru a oferi recenzii.
- Atunci când trimite o opinie, clientul nu poate încărca niciun conținut ilegal, în special conținut care constituie concurență neloială împotriva vânzătorului sau care încalcă drepturile personale, drepturile de proprietate intelectuală sau alte drepturi ale vânzătorului sau ale terților.
- Clientul este pe deplin responsabil pentru declarațiile făcute pe site.
- Serviciul poate fi utilizat numai de clienții care au un cont la magazin.
- Vânzătorul are dreptul de a utiliza referința în scopuri comerciale.
- Clientul își poate șterge ratingul în orice moment.
- Odată ce a fost efectuată o achiziție din magazinul online, comerciantul cu amănuntul va trimite un e-mail prin care va solicita o recenzie și un link către un formular online pentru trimiterea acesteia.
- Pentru a publica o opinie, clientul trebuie: să furnizeze o evaluare a produsului pe o scară de la 1 la 5 stele, denumirea sa (nume sau poreclă), adresa de e-mail (invizibilă pentru ceilalți utilizatori ai site-ului), conținutul opiniei și să confirme adăugarea acesteia. Datele de mai sus pot fi utilizate pentru a verifica veridicitatea opiniei.
- O opinie dată de un client va fi publicată după ce vânzătorul a verificat conformitatea acesteia cu acești termeni și condiții. Comerciantul are dreptul de a decide să plaseze sau să respingă o opinie pe site în cazul în care aceasta nu este conformă cu acești termeni și condiții, în special dacă opinia încalcă legea sau bunele moravuri, mai ales dacă incită la ură rasială, religioasă sau etnică, etc, conține conținut fascist, pornografic sau considerat în general vulgar, promovează violența sau ofensează sentimentele religioase, încalcă drepturile vânzătorului sau ale terților, inclusiv drepturile de autor, drepturile de proprietate industrială, secretele comerciale sau obligația de confidențialitate, este ofensator sau amenințător pentru alții, conține conținut fals sau înșelător, conține date personale, date de contact, adrese de e-mail sau alte detalii care permit contactul direct etc.; sau conține linkuri către alte site-uri web, către alte entități decât vânzătorul; conține un preț pentru produse; este o copie a conținutului (integral sau parțial) al unei alte opinii postate pe site; conține conținut comercial (inclusiv publicitate) și nu se referă integral sau parțial la produsul evaluat. Clientul poate posta din nou o opinie care îndeplinește aceste condiții.
CAPITOLUL 5 VÂNZĂRI
§ 1 Bunuri
- Toate produsele oferite în magazin sunt noi și nu au defecte.
- O descriere detaliată a mărfurilor poate fi găsită pe site-ul web al magazinului.
- Bunurile pot fi acoperite de o garanție sau de un serviciu post-garanție. Informații detaliate în acest sens sunt furnizate în descrierea bunurilor.
§ 2 Ordinele și executarea lor
- O comandă poate fi plasată prin completarea formularului disponibil în magazin.
- O comandă poate fi plasată după înregistrarea unui cont pe site-ul magazinului sau fără înregistrarea unui cont pe site-ul magazinului (cumpărături ca invitat).
- Clientul este obligat să completeze formularul cu atenție și să furnizeze toate datele (nume, adresă de e-mail, număr de telefon de contact, adresă de livrare) în conformitate cu realitatea și să indice metoda de plată și de livrare aleasă.
- Clientul introduce datele în formular și depune o declarație de acceptare a termenilor și condițiilor, de prelucrare a datelor cu caracter personal, de trimitere a informațiilor comerciale.
- Comenzile pot fi plasate în magazin 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Comenzile plasate sâmbătă, duminică sau în timpul unei sărbători legale sunt procesate în următoarea zi lucrătoare.
- Clientul confirmă comanda făcând clic pe butonul (caseta) marcat "comandă cu obligația de plată". Vânzătorul va trimite o confirmare a comenzii la adresa de e-mail furnizată de client.
- Timpul de livrare (adică până la expedierea bunurilor) este cuprins între 1 și 3 zile lucrătoare.
- În cazul în care clientul solicită emiterea unei facturi cu TVA, clientul este obligat să furnizeze datele necesare, inclusiv numărul NIP al clientului pentru factură, cel târziu în momentul plasării comenzii. Vânzătorul nu va fi răspunzător pentru datele incorecte sau incomplete furnizate de client.
§ 3 Plăți
- Toate prețurile bunurilor enumerate în magazin sunt în coroane cehe și includ TVA. Prețul bunurilor nu include costurile menționate la următorul punct 2. Prețul bunurilor indicat în momentul trimiterii comenzii de către client este obligatoriu pentru ambele părți.
- Costurile asociate cu livrarea bunurilor (de exemplu, transport, curierat, servicii poștale) și orice alte costuri sunt suportate de către client. Valoarea acestor costuri poate depinde de metoda de livrare aleasă de client. Informațiile privind valoarea acestor costuri sunt furnizate în etapa de comandă.
- Clientul poate alege următoarele metode de plată pentru bunurile comandate:
- Transfer tradițional - plata înainte de expedierea bunurilor (plata în avans). După plasarea comenzii, clientul trebuie să plătească suma datorată în contul bancar al magazinului. Comanda este procesată imediat ce plata clientului este creditată în contul bancar al magazinului;
- Card de credit;
- Plata la ridicarea personală a bunurilor (plată în numerar sau prin card) - clientul plătește direct la ridicarea personală a bunurilor în magazinul de papetărie. Comanda va fi procesată la primirea comenzii;
- Plata la primirea bunurilor (plata la livrare) - clientul plătește suma datorată direct la primirea bunurilor de la curier. Comanda va fi procesată la primirea comenzii.
- Pentru fiecare produs vândut, magazinul va emite o dovadă de achiziție și o va livra clientului.
- Clientul este obligat să plătească în termen de cel mult șapte zile de la încheierea contractului de cumpărare. În cazul în care clientul nu plătește în acest termen, atunci - în conformitate cu articolul 491 alineatul (1) din Codul civil (Sb. 2022.1360, astfel cum a fost modificat) - vânzătorul îi stabilește clientului un termen de plată suplimentar, după expirarea căruia vânzătorul are dreptul să se retragă din contract. În cazul în care clientul declară că prestația nu va fi îndeplinită, vânzătorul se poate retrage din contract fără a stabili un termen suplimentar, chiar înainte de expirarea termenului stabilit pentru executare.
§ 4 Livrare
- Produsul este expediat la adresa furnizată de client pe formular, cu excepția cazului în care părțile convin altfel.
- Produsul este livrat prin curier sau serviciu poștal, la alegerea clientului. Livrarea prin poștă trebuie să se facă în termen de 6 zile lucrătoare de la data expedierii bunurilor, în timp ce livrarea prin curier trebuie să se facă în termen de 1-4 zile lucrătoare de la data expedierii bunurilor.
- Clientul poate ridica bunurile în persoană la adresa 1000-lecia 2, 32-300 Olkusz.
- Vânzătorul este obligat să furnizeze clientului toate componentele dispozitivului împreună cu bunurile, precum și instrucțiunile de utilizare și întreținere și alte documente cerute de legislația general aplicabilă.
- În cazul trimiterilor expediate care nu sunt preluate de client, acestea sunt returnate vânzătorului. În cazul în care clientul nu preia bunurile la data convenită din motive imputabile clientului, vânzătorul are dreptul de a solicita clientului despăgubiri pentru daunele cauzate de neexecutarea nejustificată a contractului de către client, inclusiv returnarea bunurilor către vânzător (costuri de transport conform listei de prețuri a operatorului). În caz de anulare a contractului de cumpărare - în cazul plății prin transfer bancar - vânzătorul va returna plățile primite de la client după deducerea costurilor suportate de client. Vânzătorul va returna banii cumpărătorului în același mod în care a fost efectuată plata, cu excepția cazului în care consumatorul indică o altă modalitate de returnare.
- Vânzătorul informează că:
- la livrarea bunurilor către cumpărător sau către transportator, beneficiile și sarcinile aferente bunurilor, precum și riscul de pierdere accidentală sau de deteriorare a bunurilor sunt transferate cumpărătorului. În cazul unei vânzări către un consumator sau către un comerciant cu drepturi de consumator, riscul pierderii sau deteriorării accidentale a bunurilor este transferat consumatorului sau comerciantului cu drepturi de consumator la livrarea bunurilor. Livrarea bunurilor se consideră a fi încredințată transportatorului în cazul în care vânzătorul nu a avut niciun control asupra alegerii transportatorului.
- acceptarea fără rezerve a transportului cu bunuri de către consumator (cu excepția unui client care este consumator sau a unui comerciant cu drepturi de consum) duce la stingerea dreptului la despăgubiri pentru daunele cauzate în timpul transportului, cu excepția cazului în care:
- daunele au fost constatate prin intermediul unui protocol înainte de acceptarea lotului;
- această declarație a fost omisă din vina transportatorului;
- pierderea sau deteriorarea a fost cauzată de conduita intenționată sau de neglijența gravă a transportatorului;
- deteriorarea, care nu poate fi văzută din exterior, este descoperită de o persoană autorizată după acceptarea lotului și raportată în termen de 7 zile la starea lotului, dovedind că deteriorarea s-a produs între acceptarea lotului pentru transport și livrarea acestuia.
- Contractul de achiziție nu este încheiat pentru o perioadă nedeterminată și nu este reînnoit automat.
- Durata minimă a obligațiilor contractuale ale consumatorului este perioada de executare a contractului, și anume plata și primirea bunurilor.
- Utilizarea magazinului de către consumator nu implică un depozit sau alte garanții financiare.
- Vânzătorul nu aplică un cod de bune practici menționat la articolul 1 alineatul (1. 2) punctul 5 din Legea din 23 august 2007 privind combaterea practicilor comerciale neloiale (Dz.U. 2017.2070, astfel cum a fost modificată).
CAPITOLUL 6 RĂSPUNDERE
- Răspunderea pentru garanție în relațiile juridice cu clienții este exclusă, iar această excludere se aplică și întreprinderilor cu drepturi ale consumatorilor.
- Vânzătorul este răspunzător față de consumator în cazul în care bunurile prezintă un defect fizic sau juridic (garanție), în conformitate cu normele stabilite în dispozițiile Codului civil și ale Legii privind drepturile consumatorilor din 30 mai 2014, inclusiv următoarele:
- un defect fizic constă în neconformitatea bunurilor cu contractul. Bunurile nu sunt conforme cu contractul în special dacă:
- Bunurile nu au caracteristicile pe care ar trebui să le aibă în conformitate cu scopul specificat în contract sau care rezultă din circumstanțe sau din scop;
- bunul nu are caracteristicile garantate de vânzător consumatorului;
- bunurile nu sunt adecvate scopului pe care consumatorul l-a comunicat vânzătorului la momentul încheierii contractului, iar vânzătorul nu s-a opus utilizării acestora;
- bunurile au fost livrate consumatorului incomplete.
- bunurile prezintă un viciu juridic dacă sunt proprietatea unui terț sau sunt grevate de un drept al unui terț și dacă restricționarea utilizării sau a înstrăinării bunurilor rezultă dintr-o decizie sau hotărâre a unei autorități competente; în cazul vânzării unui drept, vânzătorul este, de asemenea, răspunzător pentru existența dreptului unui terț.
- vânzătorul este răspunzător în temeiul garanției legale pentru defectele fizice care existau în momentul transferării riscului către consumator sau care au apărut din cauze inerente bunurilor în același moment.
- vânzătorul este exonerat de răspundere în temeiul garanției în cazul în care consumatorul a avut cunoștință de defect la momentul încheierii contractului.
- În cazul în care un defect fizic este descoperit înainte de expirarea unui an de la data livrării bunurilor, se presupune că defectul sau cauza acestuia a existat în momentul transferării riscului către consumator.
- vânzătorul răspunde în temeiul garanției dacă defectul fizic apare în termen de doi ani de la data la care bunurile au fost livrate consumatorului și, dacă bunurile achiziționate de consumator sunt utilizate ca bunuri mobile, vânzătorul răspunde în temeiul garanției dacă defectul fizic apare în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate consumatorului;
- drepturile consumatorului în temeiul garanției sunt următoarele:
- Să solicite o reducere a prețului bunurilor sau să rezilieze contractul în cazul în care vânzătorul nu înlocuiește imediat și fără inconveniente nerezonabile pentru consumator bunurile defecte cu bunuri lipsite de defecte sau nu remediază defectul;
- un consumator poate, în locul remedierii defectului propus de comerciant, să solicite înlocuirea bunurilor cu bunuri fără defect sau, în locul înlocuirii bunurilor, să solicite remedierea defectului, cu excepția cazului în care aducerea bunurilor în conformitate cu contractul în modul ales de consumator este imposibilă sau ar necesita costuri nerezonabile în comparație cu modul propus de comerciant. Atunci când se evaluează costurile nerezonabile, se ține seama de valoarea bunurilor fără defect, de natura și importanța defectului constatat și de inconvenientele pe care alte remedii le-ar cauza consumatorului;
- consumatorul, care își exercită dreptul de garanție, este obligat să livreze bunurile defecte, pe cheltuiala vânzătorului, la adresa vânzătorului menționată la § 2 alin. 1 Termeni și condiții.
- un defect fizic constă în neconformitatea bunurilor cu contractul. Bunurile nu sunt conforme cu contractul în special dacă:
- Răspunderea vânzătorului pentru daune în relațiile juridice cu clienții este întotdeauna limitată exclusiv la valoarea prețului plătit și la costurile de livrare a bunurilor în conformitate cu contractul de vânzare, iar această limitare nu se aplică consumatorilor sau antreprenorilor cu drepturi de consum. Limitarea sumei specificate în teza anterioară se aplică tuturor creanțelor comandantului / clientului împotriva prestatorului de servicii / vânzătorului, chiar dacă contractul de vânzare nu a fost încheiat sau nu are legătură cu contractul de vânzare. Prestatorul de servicii/vânzătorul este răspunzător față de beneficiarul de servicii/client (cu excepția unui client care este consumator sau antreprenor cu drepturi de consumator) numai pentru daunele tipice previzibile la momentul încheierii contractului și nu este răspunzător pentru pierderea de profit sau livrarea întârziată.
CAPITOLUL 7 PROCEDURA DE RECLAMAȚIE
- Clientul trebuie să contacteze vânzătorul în cazul unei reclamații în scris la următoarea adresă: PEFRANO SP. Z O. O., Al. 1000-lecia 2, 32-300 Olkusz. De asemenea, vânzătorul poate fi informat prin e-mail la adresa: office@frenchperfumes.ro, cu toate acestea, acest lucru nu se aplică consumatorilor și întreprinderilor cu drepturi de consum, care se pot plânge vânzătorului în orice mod doresc.
- În cazul în care un transport de bunuri este deteriorat, defect sau distrus, clientul este obligat să depună imediat o reclamație la vânzător (în termen de cel mult 7 zile de la primirea transportului). O astfel de acțiune va permite vânzătorului să formuleze o reclamație împotriva transportatorului. Cu toate acestea, aceasta nu este o condiție prealabilă pentru ca o reclamație să fie luată în considerare de consumator sau de un comerciant cu drepturi de consumator.
- Plângerea ar trebui să conțină o descriere detaliată a problemei și a solicitării clientului, incluzând, eventual, documente fotografice.
- Vânzătorul se angajează să soluționeze reclamația în termen de 30 de zile. În cazul în care vânzătorul nu răspunde în termen de 30 de zile la reclamația unui consumator sau a unui întreprinzător cu drepturi de consumator, se consideră că reclamația a fost acceptată.
- Dacă plângerea este acceptată, vânzătorul va lua măsurile corespunzătoare.
- În relațiile juridice cu consumatorii, este posibil să se utilizeze mijloace extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor, inclusiv:
- Posibilitatea de a soluționa litigiile pe cale electronică prin intermediul platformei ODR (soluționarea online a litigiilor), care este disponibilă la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
- Posibilitatea de conciliere în fața Curții de Apel sau a Curții de Arbitraj sau a altor organisme;
- Posibilitatea medierii cu un mediator independent.
CAPITOLUL 8 RETRAGEREA
- În cazul unei retrageri efective, contractul se consideră a nu fi fost încheiat.
- Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract în termen de 30 de zile de la primirea bunurilor.
- Informațiile privind retragerea și drepturile consumatorului sunt cuprinse în instrucțiunile privind dreptul de retragere, care sunt disponibile pe site-ul internet al magazinului.
- Dreptul de retragere nu se aplică consumatorului și unui comerciant cu drepturi de consum în legătură cu anumite contracte, și anume:
- pentru prestarea unui serviciu, în cazul în care vânzătorul a prestat serviciul în întregime cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de prestarea serviciului că, odată ce serviciul a fost prestat de vânzător, consumatorul își pierde dreptul de retragere;
- în cazul în care prețul sau remunerația depind de fluctuațiile prețurilor de pe piața financiară care nu pot fi controlate de vânzător și care pot apărea înainte de sfârșitul perioadei de retragere;
- în cazul unui articol nerefabricat, fabricat conform specificațiilor consumatorului sau pentru a răspunde nevoilor sale individuale;
- pentru bunurile supuse unei deteriorări rapide sau unui termen de valabilitate scurt;
- dacă bunurile sunt livrate în ambalaje sigilate care nu pot fi returnate nedesfăcute din motive de sănătate sau igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
- dacă bunurile sunt lucruri care, după livrare, prin natura lor sunt inseparabil legate de alte lucruri;
- în cazul în care bunurile sunt băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la încheierea contractului și a căror livrare nu poate avea loc decât după 30 de zile, iar valoarea acestora depinde de fluctuațiile pieței pe care vânzătorul nu le poate controla;
- în cazul în care consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator a solicitat în mod expres ca vânzătorul să vină la el pentru reparații sau întreținere urgente; în cazul în care vânzătorul furnizează servicii suplimentare, altele decât cele solicitate de consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator sau furnizează alte articole decât piesele de schimb necesare pentru reparație sau întreținere, consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator poate efectua alte acte care;
- în cazul în care bunurile sunt înregistrări audio sau video sau programe de calculator livrate în ambalaje sigilate, atunci când ambalajul este deschis după livrare;
- un contract de furnizare de ziare, periodice sau reviste, cu excepția unui contract de abonament;
- încheiate prin licitație publică;
- pentru furnizarea de servicii necomerciale de cazare, transport de bunuri, închiriere de mașini, catering, agrement, divertisment, evenimente sportive sau culturale, în cazul în care contractul specifică data sau ora serviciului;
- pentru furnizarea de conținut digital care nu este înregistrat pe un suport material, dacă executarea a început cu consimțământul expres al consumatorului înainte de sfârșitul perioadei de retragere și după ce comerciantul a informat consumatorul cu privire la pierderea dreptului de retragere.
- Vânzătorul este obligat să ramburseze consumatorului toate plățile efectuate de consumator, inclusiv costurile de livrare a bunurilor, imediat, dar cel târziu în termen de 14 zile de la primirea declarației consumatorului / comerciantului privind drepturile de retragere ale consumatorului. Vânzătorul rambursează plata prin același mijloc de plată utilizat de consumator/comerciant pentru exercitarea dreptului consumatorului, cu excepția cazului în care consumatorul a convenit în mod expres asupra unui alt mijloc de rambursare care nu implică niciun cost pentru consumator.
- În cazul în care consumatorul/întreprinzătorul cu drepturi de consumator a ales o altă metodă de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită oferită de vânzător, vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare suportate de consumatorul/întreprinzătorul cu drepturi de consumator.
- Consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator este obligat să returneze bunurile împreună cu toate componentele acestora, dacă acestea sunt o parte esențială a bunurilor. Vânzătorul poate reține plata până la primirea bunurilor sau până la furnizarea dovezii de returnare, luându-se în considerare situația care intervine mai întâi.
- Consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator suportă numai costurile directe de returnare a bunurilor, cu excepția cazului în care vânzătorul a fost de acord să le suporte sau nu a informat consumatorul cu privire la necesitatea de a suporta aceste costuri.
- Consumatorul/comerciantul cu drepturi de consumator este răspunzător pentru orice scădere a valorii bunurilor ca urmare a utilizării dincolo de ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
- În cazul unei retrageri efective, contractul se consideră a nu fi fost încheiat.
- Datorită naturii specifice a produsului și a personalizării, magazinul nu acceptă returnări de mostre de parfum și difuzoare de parfum. Ne rezervăm dreptul de a refuza returnarea acestor produse.
CAPITOLUL 9 PROPRIETATEA INTELECTUALĂ
- Drepturile privind site-ul web și conținutul acestuia aparțin vânzătorului.
- Adresa site-ului unde se află magazinul și conținutul site-ului https://frenchperfumes.ro fac obiectul drepturilor de autor și sunt protejate de legislația privind proprietatea intelectuală.
- Toate logo-urile, denumirile de proprietate, desenele grafice, videoclipurile, textele, formularele, scripturile, codurile sursă, sloganurile, mărcile comerciale, mărcile de servicii etc. sunt mărci comerciale înregistrate și aparțin vânzătorului, producătorului sau distribuitorului bunurilor. Copierea, modificarea, reproducerea, transmiterea sau distribuirea oricărui conținut de pe site https://frenchperfumes.ro fără acordul proprietarului este interzisă.
CAPITOLUL 10 DISPOZIȚII FINALE
- Chestiunile care nu sunt reglementate de acești termeni și condiții sunt reglementate de dispozițiile relevante ale legislației poloneze general aplicabile în relațiile juridice cu clienții sau consumatorii.
- Modificarea și adăugarea la agenda de negociere:
- Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica Termenii și condițiile din motive importante, și anume: modificări ale legislației; modificări ale metodelor de plată și de livrare; adăugiri, modificări sau încetarea serviciilor electronice - în măsura în care aceste modificări afectează executarea dispozițiilor din acești Termeni și condiții.
- În cazul contractelor cu caracter continuu încheiate pe baza acestor termeni și condiții (de exemplu, furnizarea unui serviciu de cont electronic), termenii și condițiile pentru beneficiarul serviciului se modifică dacă beneficiarul a fost informat corect cu privire la modificări și nu a reziliat contractul în termen de 15 zile calendaristice de la notificare. În cazul în care modificarea termenilor și condițiilor duce la introducerea de noi taxe sau la o creștere a taxelor existente, clientul are dreptul de a rezilia contractul.
- În cazul contractelor încheiate pe baza acestor termeni și condiții de afaceri care nu sunt de natură nedeterminată, cum ar fi un contract de cumpărare, modificările aduse termenilor și condițiilor de afaceri nu afectează drepturile dobândite de beneficiarii de servicii/clienți înainte de intrarea în vigoare a modificărilor aduse termenilor și condițiilor de afaceri, în special, modificările aduse termenilor și condițiilor de afaceri nu afectează comenzile deja plasate și contractele de cumpărare deja încheiate, încheiate sau executate.
- Litigiile dintre vânzător și client se soluționează exclusiv de către instanța competentă pentru sediul social al vânzătorului, cu excepția litigiilor dintre vânzător/furnizor de servicii și un consumator sau o întreprindere care își exercită drepturile de consumator.
- Termenii și condițiile nu exclud dispozițiile legale aplicabile în țara de reședință obișnuită a consumatorului care încheie un contract cu furnizorul de servicii/vânzătorul, care nu pot fi excluse prin contract. În acest caz, furnizorul de servicii/vânzătorul trebuie să asigure consumatorului protecția prevăzută de lege, care nu poate fi exclusă prin contract.
- Aceste norme intră în vigoare la 27 decembrie 2022.
INFORMAȚII PRIVIND DREPTUL DE RETRAGERE
privește consumatorul
Aveți dreptul de a vă retrage din contract în termen de 30 de zile fără a oferi niciun motiv. Perioada de retragere expiră după 30 de zile de la data la care primiți bunurile sau de la data la care bunurile sunt primite de dumneavoastră sau de o terță parte, alta decât transportatorul. Pentru a vă exercita dreptul de retragere, trebuie să ne informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract printr-o declarație neechivocă (de exemplu, prin scrisoare trimisă prin poștă, fax sau e-mail). Datele noastre de contact sunt indicate mai jos:
PEFRANO SP. Z O. O. ul. Składowa 1, 32-300 Olkusz, Polonia
e-mail: office@frenchperfumes.ro
Puteți utiliza modelul de formular de retragere, dar acest lucru nu este obligatoriu. Pentru a respecta perioada de retragere, este suficient să ne trimiteți o notificare de exercitare a dreptului de retragere înainte de expirarea acestei perioade. Efectele retragerii: în caz de retragere, vă vom rambursa toate plățile primite de la dumneavoastră, inclusiv costurile de livrare a bunurilor (cu excepția costurilor suplimentare care rezultă din alegerea de către dumneavoastră a unei alte metode de livrare decât cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de noi), imediat și, în orice caz, nu mai târziu de 30 de zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din contract. Banii vă vor fi returnați prin același mijloc de plată care a fost utilizat pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care am convenit în mod expres altfel; în orice caz, nu veți suporta niciun cost în legătură cu această returnare. Ne rezervăm dreptul de a refuza să acceptăm un retur trimis pe cheltuiala noastră sau de a returna un astfel de colet. Putem reține o rambursare până când primim bunurile înapoi sau până când furnizați dovada returnării, în funcție de care dintre cele două situații intervine mai devreme. Vă rugăm să returnați sau să livrați bunurile cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data la care ne informați cu privire la retragerea dumneavoastră din contract. Termenul va fi respectat dacă trimiteți înapoi bunurile înainte de expirarea perioadei de 30 de zile. Costurile directe de returnare a bunurilor vor fi suportate de dumneavoastră. Dumneavoastră sunteți singurul responsabil pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din utilizarea bunurilor de către dumneavoastră, alta decât cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
Costurile directe de returnare a bunurilor vor fi suportate de către dumneavoastră.
1. Sunteți răspunzător doar pentru orice diminuare a valorii obiectului care rezultă din utilizarea sa, alta decât cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea obiectului.